Foto: C&C fotógrafos

:: Ampliar Imagen ::

Museo Museo de Menorca
Inventario 04008
Clasificación Genérica Pintura
Objeto/Documento Quadre
Autor/a Font i Vidal, Joan (Lugar de nacimiento: Maó, 16/10/1811 - Lugar de defunción: Maó, 18/04/1885)
Título Vapors Mahonés i Menorca
Materia/Soporte Tela
Técnica Oli
Dimensiones Altura = 46 cm; Amplària = 76 cm
Marc: Altura = 53,30 cm; Amplària = 83,10 cm
Descripción Es representen els dos vapors, Mahonés i Menorca. En un primer pla el Mahonés, vist de perfil i de majors dimensions que l´altre, entra al port de Maó (es veu la ribera a la dreta amb la torre del general Stuart o den Penjat) i dóna la popa al Menorca, que és al costat amb les veles desplegades i es dirigeix cap a fora de l´illa. Una mar picada en tons blaus i verds i un cel blavós amb núvols, que ocupa la major part del quadre, complementen l´escena. A baix, cartela marró de 3,5 cm amb línia groga que separa l´obra, i títol també en color groc.
Iconografia Marina; Vapor
Inscripciones/Leyendas A la part de baix, a la dreta, Pintat
1877
A la part de baix, al centre, Pintat, espanyol
MAHONES Y MENORCA Vapores-correos de la Comp Mahonesa
Firmas/Marcas/Etiquetas A l´angle inferior esquerre, signatura
Font
Datación 1877 (Segle XIX)
Contexto Cultural/Estilo Romanticisme
Lugar de Producción/Ceca Mahón
Uso/función Civil; decoratiu
Historia del Objeto EXPOSICIONS: 1993 (IME). 2006 (FONT I VIDAL CRÒNIQUES PICTÒRIQUES DEL XIX)
Clasificación Razonada El Mahonés va ésser el primer vapor de la companyia Sociedadad del Vapor Mahonés. Construït a Anglaterra l´any 1854 amb 40, 37 m d´eslora, 5,53 de manga i 2,98 de puntal; 194,64 toneladas i dotat de màquina de vapor de 120 H.P. (Pou Muntaner, 1977, p. 293). El 28 de juny del mateix any va fer el primer viatge de Barcelona a Maó i cobrí aquesta travessia amb escala a Alcúdia fins l´any 1860, que va passar a fer Maó-Palma. L´any 1880 es va vendre a una companyia d´Alacant. El Menorca, vapor de més tonatge que el mahonés, també construït a Anglaterra l´any 1859 amb 47,7 metros de eslora, 6,8 de manga y 3,1 de puntal, máquina de hélice de 160 caballos y porte de unas 370 toneladas (Pou Muntaner, 1977, p. 295). El primer viatge el va fer el 16 de novembre de 1859; el 7 de juliol del següent any va començar a fer Maó-Barcelona, substituint el Mahonés, fins als anys 80, que la companyia va adquirir uns altres vaixells de major desplaçament (Puerto Mahón, Nuevo Mahonés) i va passar a fer Maó-Palma. L´any 1895 fou venut.
Bibliografía ANDREU ADAME, Cristina; HERNÁNDEZ GÓMEZ, Mª Àngels; SINTES ESPASA, Guillem. Història de l´Art II. Martinez Esteva, Albert(Col); Mulet, Maria Josep(Col); Salort Salort, Joan Pau(Col). Menorca: Obra Cultural de Menorca, 2009. p. 109/ il. 104; Enciclopèdia de Menorca.

ANDREU ADAME, Cristina; ISBERT VAQUER, Francesc. Estudi i restauració de quatre quadres del pintor Joan Font i Vidal. Maó: Ateneu de Maó, 1992. p. 14/ il.3; Revista de Menorca. p. 5-22.

HERNÁNDEZ GÓMEZ, Mª Àngels; et álii. J. Font i Vidal 1811-1885. Cròniques pictòriques del XIX. Maó: Ajuntament de Maó, 2006. p. 54/ il. 32; Catàleg de l´exposició organitzada pel servei de Cultura de l´Ajuntament de Maó ( 7 de julio-23 d´agost de 2006 al Claustre del Carme).
Catalogación Andreu Adame, Cristina
Subir

© Ministerio de Cultura | v49.0 Accesibilidad | Mapa Web | Créditos | Contacte con Cer.es | Condiciones de uso | NIPO: 551-09-131-6