Museo |
Museo de las Peregrinaciones y de Santiago
|
Inventario |
D-900
|
Clasificación Genérica |
Artes plásticas; Estampación
|
Objeto/Documento |
Gravado
|
Autor/a |
Bloemaert, Cornelius [Utrecht. 1623 - Roma. 1680.]
|
Título |
Santos venerando á Virxe
|
Materia/Soporte |
Tinta de impresión Papel de impresión
|
Técnica |
Gravado ao burel
|
Dimensiones |
Altura = 38 cm; Anchura = 28,50 cm
|
Descripción |
Nun altar de traza clásica e baixo un dosel aparece a imaxe da Virxe sostendo ó Neno Xesús sobre un pedestal de escaleiras. Á dereita aparece san
Sebastián coas frechas do seu martirio nas súas mans. Á esquerda, san Roque de Montpellier con esclavina e sombreiro co atributo da cuncha, sostendo un bordón e apoiando a súa perna esquerda sobre un dos chanzos do altar. Debaixo desta escena aparece unha inscrición aludindo ás súas haxiografías e á intercesión da Virxe. Nunha liña inferior aparecen constatados os autores. O privilexio foi concedido en Roma.
|
Iconografia |
Imaxe. Á dereita da Virxe.: San Roque; Imaxe. Á esquerda da Virxe.: San Sebastián; Coas frechas do seu martirio nas súas mans e apoiando a súa perna dereita sobre un dos chanzos do altar.
|
Inscripciones/Leyendas |
ROCCHE, peregrino ceù semper pingeris ore, / Sic per te semper pestis eat peregre`. / Dextra favet PVERI GENITRICE iuvante : saluti / Si satis alterutra est, utraq´ quid faciet ? / Mille tuum corpus petierunt tela, SEBASTES: / Vna a`te iugulat missa Sagitta luem. / Federicus Barotijus Vrbinas inuentor. / Cornelius Bloemaert Vltrajectinus sculpsit Romae Superiorum licentia, / Cum privil: S.C.M.tis et Regis Christ.mi / Io. Iacobus de Rubeìs formìs Romae ad Templum S.Mª. de Pace.
|
Datación |
1601=1700
|
Contexto Cultural/Estilo |
Idade Moderna
|
Lugar de Producción/Ceca |
DESCOÑECIDO.borrar (ELIMINARES)
|
Uso/función |
Devocional.
|
Clasificación Razonada |
O interese desta estampa reside en varios feitos. O principal é a aparición de san Roque nun contexto iconográfico distinto ós máis comúns no que aparece con can e co anxo. Por outra parte, sublíñase a protección da Virxe sobre os peregrinos en xeral a través da figura de san Roque. Tamén é interesante a utilización xa nesta época da cuncha como símbolo xenérico da peregrinación, portándoa deste xeito tamén os peregrinos que ían tanto a Roma como a Xerusalén. Por último, obteríase outra representación iconográfica distinta de san Sebastián, patrón dos acibecheiros, diferente á máis tradicional do seu martirio.
Gravador: Cornelius Blomaert. Fillo de Abraham Bloemaert. Antes de establecerse definitivamente en Roma
traballou en Paris en 1630 e fixo os coñecidos gravados "Temple des muses". A súa técnica recoñécese pola riqueza de matices e a suavidade das transicións. Mestre da Escola de arte de Natalis y Rousselet, as súas obras máis salientables son: "A Santa Familia", "A Adoración dos Pastores" e "Meleagro".
|
Forma de Ingreso |
Depósito por compra. Directa
|
Fecha de Ingreso |
07/04/2008
|
Catalogación |
Pesquera Vaquero, Mª Isabel
|