Museo |
Museo de las Peregrinaciones y de Santiago
|
Inventario |
D-1214
|
Clasificación Genérica |
Obxectos devocionais; Obxectos rituais e cerimoniais comúns; Pintura
|
Objeto/Documento |
Icona
|
Tipología/Estado |
De culto
|
Autor/a |
Anónimo
|
Título |
Asemblea dos santos
|
Conjunto |
Colección de iconas rusas
|
Materia/Soporte |
Soporte: Madeira Marrón escuro [No seu tempo tivo dúas travesas horizontais que hoxe lle faltan.] Elementos sustentados: Témpera [Cores: verde, vermella, branca, ocre, marrón e azul] Ouro Dourado Estuco
|
Técnica |
Estucado Pintura a man alzada Pintura á témpera Dourado
|
Dimensiones |
Icona: Profundidade = 2,30 cm; Altura = 53,50 cm; Anchura = 43,30 cm
|
Descripción |
Na parte externa, un recadro de cor verde escuro enmarca a escena na que se distinguen 4 estratos. No superior, Deus pai cos brazos abertos e estendidos, barba branca e túnica da mesma cor. Baixo el, a pomba do Espírito Santo metida nun círculo vermello. Debaixo, Xesús entronizado e coroado con nimbo, leva na man esquerda o orbe terrestre. Estes tres personaxes están rodeados por 20 anxos e arcanxos e ao lado de Deus dous querubíns. Nos extremos apréciase unha cidade amurallada. Separando este estrato do seguinte hai un grupo de nubes. Centra o estrato intermedio a cruz que ten unha cartela longa e estreita, e debaixo outra con forma das páxinas dun libro, suxeita por catro querubíns vermellos. Ao lado esquerdo María e ao dereito Xesús con dúas ringleiras de santos. A ambos os dous lados, 24 santos separados do nivel anterior e do inferior por nubes. No nivel máis baixo, 10 personaxes ricamente ataviados e con coroas reais. Están rodeados por un numeroso grupo de santos entre os que se atopa san Xoán Bautista á dereita.
|
Iconografia |
Icona
: Asemblea de Santos; Anxos; Xesús; Espírito Santo; Virxe María; Arcanxos; Deus Pai; San Xoán Bautista
|
Inscripciones/Leyendas |
Cara anterior, parte superior, Pintado a man alzada (1800[ca]-1850[ca]) [Tamén en distintas partes da imaxe hai inscripcións pintadas a man alzada en caracteres cirílicos]
|
Datación |
1810[ca] (Comezos do s. XIX)
|
Contexto Cultural/Estilo |
Idade Contemporánea
|
Lugar de Producción/Ceca |
Europa Central e Oriental (Europa)
|
Uso/función |
Devocional
|
Descriptores Geográficos |
Europa Central e Oriental
|
Historia del Objeto |
<EXPOSICIÓNS>: Iconas rusas. Presentación dunha colección; programa de exposición temporais sede San Miguel, (do 16 de xuño de 2014 ao 30 de novembro de 2014). A contemplación do invisible. Iconas rusas. Colección Santos - Illueca; programa de exposicións temporais sede Praterías, (do 13 xullo de 2016 ao 30 de decembro de 2016).
|
Clasificación Razonada |
As iconas son obxectos de veneración, moitas delas contan cunha fama engadida porque se consideran milagreiras por se lles atribuír curacións e outras accións beneficiosas. Algunhas constitúen o obxecto principal de veneración de santuarios, meta de importantes peregrinacións. Determinadas características do territorio e circunstancias de tipo histórico marcarán as diferenzas da produción rusa respecto dos precedentes bizantinos e doutras rexións baixo a órbita ortodoxa.
Polas dimensións, posiblemente esta icona poida ser das destinadas ao culto xa que estas tendían a ser de maior tamaño. Situábanse ao lado dos iconostasios ou na parte interior da entrada das igrexas. A partir do século XVII era frecuente introducilas en caixas de madeira e protexelas do fume dos cirios por un cristal.
|
Forma de Ingreso |
Depósito
|
Fecha de Ingreso |
28/10/2013
|
Catalogación |
Cobas Macías, Cristina; Kollmeier, Korbinian; Rodríguez Martínez, Xoel
|