Museo |
Museo de las Peregrinaciones y de Santiago
|
Inventario |
D-1269
|
Clasificación Genérica |
Obxectos devocionais; Obxectos rituais e cerimoniais comúns; Pintura
|
Objeto/Documento |
Icona
|
Tipología/Estado |
Doméstica
|
Autor/a |
Anónimo
|
Título |
Menoloxio do mes de febreiro
|
Conjunto |
Colección de iconas rusas
|
Materia/Soporte |
Soporte: Madeira Marrón Elementos sustentados: Estuco Ouro Dourado Témpera [Cores: vermello, branco, azul, verde e marrón] Verniz
|
Técnica |
Pintura a man alzada Dourado Vernizado Estucado
|
Dimensiones |
Icona: Profundidade = 2,50 cm; Altura = 35,90 cm; Anchura = 30,80 cm
|
Descripción |
Catro ringleiras de santos e escenas cos seus nomes, sobre uns carteis de cor branca e pintados a man alzada. Bordeando a escena hai unha cenefa con motivos xeométricos incisos en dourado, verde e vermello.
Na primeira ringleira aparecen representados, de esquerda a dereita: un santo con túnica vermella e manto azul cunha cruz na man, a presentación de Xesús no Templo, un home con barba e unha muller, a Resurrección de Cristo (Xesús sobre o sartego cun anxo ao seu carón), tres personaxes (a do centro con coroa), unha muller cunha cruz na man dereita, e por último un santo. Na segunda ringleira hai doce santos, algúns por parellas. No terceiro nivel hai tres santos xuntos no mesmo recadro, a continuación catro santos, despois dous santos xuntos, e por último tres monxes e tres personaxes masculinos diante de tres cadáveres metidos nos seus cadaleitos. No último nivel pódese ver: un santo, o descubrimento da cabeza de san Xoán Baustista, un santo con coroa, outro vestido de bispo co omophorion, dous santos con túnica vermella, manto azul e estola verde, outros dous santos, un deles vestido coma os anteriores e outro vestido de vermello e con coroa, e por último outro santo vestido con túnica vermella, manto azul e estola verde.
|
Iconografia |
Icona: Menoloxio; Resurrección de Cristo; Presentación de Xesús no Templo; Descubrimento da cabeza de san Xoán Bautista
|
Inscripciones/Leyendas |
Cara anterior, parte superior, Incisión (1800[ca]-1899[ca]) [Caracteres vermellos sobre fondo dourado] Cara anterior, cartelas dos diferentes niveis, Pintado a man alzada (1800[ca]-1899[ca])
|
Datación |
1800-1899 (S. XIX)
|
Contexto Cultural/Estilo |
Idade Contemporánea
|
Lugar de Producción/Ceca |
Europa Central e Oriental (Europa)
|
Uso/función |
Devocional
|
Descriptores Geográficos |
Europa Central e Oriental
|
Historia del Objeto |
<EXPOSICIÓNS>: Iconas rusas. Presentación dunha colección; programa de exposición temporais sede San Miguel, ( do 16 de xuño de 2014 ao 30 de novembro de 2014). A contemplación do invisible. Iconas rusas. Colección Santos - Illueca; programa de exposicións temporais sede Praterías, ( do 13 xullo de 2016 ao 30 de decembro de 2016).
|
Clasificación Razonada |
As iconas son obxectos de veneración, moitas delas contan cunha fama engadida porque se consideran milagreiras por se lles atribuír curacións e outras accións beneficiosas. Algunhas constitúen o obxecto principal de veneración de santuarios, meta de importantes peregrinacións. Determinadas características do territorio e circunstancias de tipo histórico marcarán as diferenzas da produción rusa respecto dos precedentes bizantinos e doutras rexións baixo a órbita ortodoxa.
Polas dimensións, posiblemente esta icona sexa doméstica. Estas estaban destinadas ao lugar de oración familiar que todos os domicilios posuían e acostuman a ser de tamaño reducido (entre 20 x 15 e 40 x 35 cm.)
|
Forma de Ingreso |
Depósito
|
Fecha de Ingreso |
28/10/2013
|
Catalogación |
Cobas Macías, Cristina; Kollmeier, Korbinian; Rodríguez Martínez, Xoel
|