Foto: Argimiro José Aldrey Pérez

:: Ampliar Imagen ::

Museo Museo de las Peregrinaciones y de Santiago
Inventario D-1223
Clasificación Genérica Obxectos devocionais; Obxectos rituais e cerimoniais comúns; Pintura
Objeto/Documento Icona
Tipología/Estado Doméstica
Autor/a Monxes de Meteora
Título Cristo Vide Verdadeira
Conjunto Colección de iconas rusas
Materia/Soporte Soporte: Madeira Marrón escuro [O soporte parece tintado por detrás.
O berce está tallado no soporte.]
Fibra téxtil [Tea]
Elementos sustentados: Ouro Dourado
Témpera [Cores: vermello, branco, azul, laranxa, verde, marrón e negro]
Estuco
Técnica Estucado
Dourado
Pintura a man alzada
Impresión [Tea pegada]
Pintura á témpera
Dimensiones Icona: Profundidade = 2,60 cm; Altura = 31,50 cm; Anchura = 23,80 cm
Descripción Icona rectangular onde aparece a figura de Xesús no centro acompañado dos seus discípulos. Cristo está sentado sobre unha vide, cos brazos estendidos e coas mans en actitude de bendicir. Ten un libro no regazo e nimbo. Sobre Xesús está a pomba do Espírito Santo e enriba Deus Pai con longos e brancos cabelos e barbas. Está cos brazos abertos e representado de medio corpo. A árbore é una vide cos bacelos e acios. Do tronco principal saen as pólas sobre as que están os 12 apóstolos, seis a cada lado, que conversan ou bendín. Cinco deles levan rolos na man (parte inferior) e outros libros (parte superior). O de arriba á esquerda leva unha cruz.
Iconografia Icona: Cristo Vide Verdadeira; Santiago Apóstolo; Espírito Santo; Apóstolos; San Andrés; Deus Pai; San Pedro; San Xoán Evanxelista; Santiago o Menor; San Xudas Tadeo; San Bartolomé; San Filipe; San Mateu; San Simón; San Xudas Iscariote; San Matías; Santo Tomé
Inscripciones/Leyendas Cara anterior, parte superior e preto das figuras, Pintado a man alzada
(1900[ca]-1999[ca])
[Cor vermella]
Firmas/Marcas/Etiquetas Parte posterior, Etiqueta pegada
Certificado en varios idiomas: inglés, francés, alemán e italiano [Por detrás leva pegado cun selo o certificado da súa realización]
Datación 1900-1999 (S. XX)
Contexto Cultural/Estilo Idade Contemporánea
Lugar de Producción/Ceca Kalambaka
Uso/función Devocional
Descriptores Geográficos Europa; Rusia
Lugar de Procedencia Grecia
Lugar Específico/Yacimiento Kalambaka
Historia del Objeto <EXPOSICIÓNS>: A contemplación do invisible. Iconas rusas. Colección Santos - Illueca; programa de exposicións temporais sede Praterías, (do 13 xullo de 2016 ao 30 de decembro de 2016).
Clasificación Razonada As iconas son obxectos de veneración, moitas delas contan cunha fama engadida porque se consideran milagreiras por se lles atribuír curacións e outras accións beneficiosas. Algunhas constitúen o obxecto principal de veneración de santuarios, meta de importantes peregrinacións. Determinadas características do territorio e circunstancias de tipo histórico marcarán as diferenzas da produción rusa respecto dos precedentes bizantinos e doutras rexións baixo a órbita ortodoxa.
Segundo as características que presenta, posiblemente poida formar parte da tipoloxía de iconas domésticas. Estas estaban destinadas ao lugar de oración familiar que todos os domicilios posuían e acostuman a ser de tamaño reducido (entre 20 x 15 e 40 x 35 cm.).
Este tema iconográfico ten a súa orixe no discurso que Xesús lles dá aos seus discípulos tralo Lavatorio de pés. Naceu na illa de Creta e no Monte Athos, en Grecia, lugar de onde provén esta icona e a D-1224, cun tema moi parecido pero coa Virxe como protagonista. Ten o valor engadido de que é unha das poucas onde se pode ver representado a Santiago (é o terceiro pola dereita comezando desde abaixo).
Forma de Ingreso Depósito
Fecha de Ingreso 28/10/2013
Catalogación Cobas Macías, Cristina; Kollmeier, Korbinian; Rodríguez Martínez, Xoel
| más imágenes |

Foto: Argimiro José Aldrey Pérez

Foto: Cristina Cobas Macías

Foto: Korbinian Kollmeier

Subir

© Ministerio de Cultura | v49.0 Accesibilidad | Mapa Web | Créditos | Contacte con Cer.es | Condiciones de uso | NIPO: 551-09-131-6